-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42114 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيت الله كمرهاي كيست؟
وي در سال 1317 قمري در «كمره» از توابع خمين ديده به جهان گشود و پس از تحصيل علوم ابتدائي در زادگاه خود، براي كسب علوم و معارف به «خوانسار» عزيمت نمود و در آنجا از محضر يكي از علماي بزرگ به نام «آخوند ملا محمد بيدهندي» كه در آن سامان به قدس و تقوا معروف بود، تلمذ كرد و پس از فوت آن مرد بزرگ نزد مجتهد بزرگوار مرحوم حاج سيد علي اكبر بيدهندي و آقا سيد احمد جادهاي، به تحصيل پرداخت و از محضر آن دو عالم رباني استفاده شايان نمود و در سن 19 سالگي به كمره بازگشت، سپس براي ادامة تحصيل علوم عاليه عازم حوزه علميه اراك گرديد و از محضر مرحوم آيت الله حاج شيخ عبد الكريم حائري بهرهها گرفت.
در سال 1340 هجري قمري در قم رحل اقامت افكند و در آن موقع استاد فلسفه و حكمت حوزة علمية قم مرحوم حاج ميرزا علي اكبر يزدي بود كه در عصر خود كم نظير بود، وي فلسفه و حكمت را نزد او آموخت و در سال 1354 در رابطه با غائله «كشف حجاب» به دستور رضا خان دستگير و زنداني شد، و بعد از يك ماه زنداني شدن، به قيد عدم خروج از تهران آزاد گرديد.
مرحوم آيت الله كمرهاي در سال 1371 در كراچي به رياست «مؤتمر عالم اسلامي» انتخاب گرديد، و بار دوم در سال 1379 قمري در مؤتمر اسلاميبيت المقدس شركت كرد و در پايان مؤتمر با اشاره مرحوم آيت الله العظميبروجردي همراه با مرحوم آيت الله طالقاني با فقيه بزرگوار اهل سنت «شيخ محمود شلتوت» درباره اتحاد اسلاميديدار و گفتگو كرد.
مرحوم كمرهاي از علما و دانشمندان بزرگواري است كه به سهم خود از راه بيان و قلم خدمات بسيار ارزندهاي به اسلام نموده است و تأليفات فراواني (حدود 70 جلد) از آن مرحوم به يادگار مانده است، از آن جمله: 1. افق وحي، 2. افق اعلي، 3. علي و الزهراء 4. ملكه اسلام، 5. شرح نهج البلاغه در 23 جلد، 6 . عنصر شجاعت در 7 جلد (در حالات امام حسين و يارانش)، 7. قبله اسلام، 8. تفسير سوره نور، 9. مجلس مباحثه امام رضا(ع) با عمران صابي، 10. امناء الهي در كتاب سلمان فارسي و دهها آثار ديگر. آية الله كمرهاي در 15 محرّم الحرام 1405 هـ . برابر با 20 مهر ماه 1363 بدرود زندگي گفت.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 1

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.